Projekty školy

Ekologická stopa

Naša škola sa v školskom roku 2019/2020 zapojila do školského programu Ekologická stopa. Program sa realizuje v rámci projektu „Zlepšenie environmentálneho povedomia v oblasti ochrany prírody a krajiny (vrátane NATURA 2000)“ a je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR. Na príprave a realizácii programu sa podieľa tím pracovníkov Slovenskej agentúry životného prostredia.

Edukačný program Ekologická stopa alebo aj Ekostopa je postavený na práci s internetovým kalkulátorom ekologickej stopy školy. Učiteľom poskytuje moderné vyučovacie metódy, námety pre projektové vyučovanie a využitie IKT vo vyučovacom procese. Žiakom sprostredkúva nové vedomosti pomocou hravých aktivít počas samotného vyučovacieho procesu.

Enviróza

V školskom roku 2019/2020 sa naša škola zapojila do environmentálneho školského programu Enviróza, ktorý je jednou z aktivít projektu Osveta, práca s verejnosťou ako podpora pri riešení environmentálnych záťaží v SR. Projekt realizuje Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP) cez Operačný program Životné prostredie. Jeho cieľom je zvýšiť informovanosť verejnosti o problematike environmentálnych záťaží.

Enviróza je školský program vo formáte outdoorovej hry, vyvinutej za účelom získavania a šírenia informácií o environmentálnych záťažiach na Slovensku. Hra prebieha v troch krokoch: hráči počas hry hľadajú a určujú environmentálne záťaže, publikujú svoje údaje on-line a zbierajú body, teda skórujú.

Školský program Enviróza pokračuje v školskom roku 2019/20 svojím 7. ročníkom. Tento školský rok program kampaňou #aktivujsa reaguje na zvyšujúci sa záujem mladých ľudí aktívne prispievať k ochrane a staroslivoti o životné prostredie.

Osmijanko

V rámci projektu neziskovej organizácie OSMIJANKO sa v školskom roku 2018/2019 aj naša škola zapojila už do 15. ročníka celoslovenskej čitateľskej súťaže Čítame s Osmijankom. Neziskovú organizáciu Osmijanko v roku 2003 autori projektu založili s presvedčením, že deti na Slovensku čítať chcú aj vedia, ale na túto duševnú činnosť majú málo podnetov.

Tie silnejšie „lákadlá“ sú ich každodenným samozrejmým spoločníkom, sú atraktívnejšie a dynamickejšie, ako stránky zviazané do knižných dosiek. Sú to počítače, médiá, mobily. Deti na ceste - stať sa čitateľom natrvalo - potrebujú pomocnú ruku, potrebujú spoločníka, ktorý ich fantazijným svetom kníh povedie bez mentorstva a hravo.

Cieľom súťaže je priviesť deti k čítaniu hodnotnej detskej literatúry, k rozhovorom o prečítanom, k tvorivým aktivitám v školách, knižniciach, ale i v rodinách. Žiaci si takto rozvíjajú predstavivosť, slovnú zásobu, lásku k materinskej reči.

Súťaží sa prostredníctvom súťažného zošita, ktorý obsahuje osem súťažných otázok s dvoma úlohami – návodmi na hravé a kreatívne čítanie. Osmijanko prichádza z rozprávky a jeho rozprávkové srdce je plné básničiek, povedačiek, hádaniek, povestí, bájok, rozprávok a napínavých aj humorných príbehov, ktoré zjemňujú detskú dušu a rozvíjajú emocionálno-estetické cítenie u detí.

Recyklohry

Naša škola je už od začiatku školského roka 2012/2013 stále aktívne zapojená do environmentálneho projektu „RECYKLOHRY“, ktorého organizátorom je spoločnosť ASEKOL SK, s.r.o. pod záštitou Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky.

Projekt s názvom „RECYKLOHRY“ je školský recyklačný program, ktorý si kladie za cieľ systematické zapájanie témy správneho nakladania s odpadmi, triedenia a následnej recyklácie vyradených elektrozariadení a batérií do výučby v školských zariadeniach na Slovensku tak, aby sa správne návyky stali súčasťou životného štýlu nastupujúcej generácie.

Čítať ďalej...

Podkategórie

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.