Špeciálna základná škola Hrabušice

...výchovou na ceste do Európy

  • Skola00.jpg
  • Skola01.jpg

Aktuálne projekty

Príbeh hudby

Bratislavský chlapčenský zbor v spolupráci s RTVS pripravil výnimočný hudobno-vzdelávací projekt pre deti a mládež z celého Slovenska (s podporou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR).

Ide o hudobné koncerty s názvom „Príbeh hudby“, ktoré bude RTVS streamovať do základných škôl na celom Slovensku.

Naša škola sa tiež v roku 2018 (1. ročník) úspešne zapojila do tohto projektu. Každý rok budeme môcť sledovať koncerty v priamom prenose z Veľkého koncertného štúdia Slovenského rozhlasu.

Dirigentom, moderátorom a autorom celého podujatia je zbormajster Bratislavského chlapčenského zboru, Gabriel Rovňák ml.

Každý rok bude obsahom koncertu iná téma.

Ide o originálny projekt svojho druhu, ktorý doteraz nebol na Slovensku realizovaný. Vďaka dostupnosti internetu a dobrému technickému vybaveniu škôl sa projekt chce spolupodieľať na zvyšovaní hudobného vzdelania mladých ľudí na Slovensku.

Ekologická stopa

Naša škola sa v školskom roku 2019/2020 zapojila do školského programu Ekologická stopa. Program sa realizuje v rámci projektu „Zlepšenie environmentálneho povedomia v oblasti ochrany prírody a krajiny (vrátane NATURA 2000)“ a je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR. Na príprave a realizácii programu sa podieľa tím pracovníkov Slovenskej agentúry životného prostredia.

Edukačný program Ekologická stopa alebo aj Ekostopa je postavený na práci s internetovým kalkulátorom ekologickej stopy školy. Učiteľom poskytuje moderné vyučovacie metódy, námety pre projektové vyučovanie a využitie IKT vo vyučovacom procese. Žiakom sprostredkúva nové vedomosti pomocou hravých aktivít počas samotného vyučovacieho procesu.

Enviróza

V školskom roku 2019/2020 sa naša škola zapojila do environmentálneho školského programu Enviróza, ktorý je jednou z aktivít projektu Osveta, práca s verejnosťou ako podpora pri riešení environmentálnych záťaží v SR. Projekt realizuje Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP) cez Operačný program Životné prostredie. Jeho cieľom je zvýšiť informovanosť verejnosti o problematike environmentálnych záťaží.

Enviróza je školský program vo formáte outdoorovej hry, vyvinutej za účelom získavania a šírenia informácií o environmentálnych záťažiach na Slovensku. Hra prebieha v troch krokoch: hráči počas hry hľadajú a určujú environmentálne záťaže, publikujú svoje údaje on-line a zbierajú body, teda skórujú.

Školský program Enviróza pokračuje v školskom roku 2019/20 svojím 7. ročníkom. Tento školský rok program kampaňou #aktivujsa reaguje na zvyšujúci sa záujem mladých ľudí aktívne prispievať k ochrane a staroslivoti o životné prostredie.

Osmijanko

V rámci projektu neziskovej organizácie OSMIJANKO sa v školskom roku 2018/2019 aj naša škola zapojila už do 15. ročníka celoslovenskej čitateľskej súťaže Čítame s Osmijankom. Neziskovú organizáciu Osmijanko v roku 2003 autori projektu založili s presvedčením, že deti na Slovensku čítať chcú aj vedia, ale na túto duševnú činnosť majú málo podnetov.

Tie silnejšie „lákadlá“ sú ich každodenným samozrejmým spoločníkom, sú atraktívnejšie a dynamickejšie, ako stránky zviazané do knižných dosiek. Sú to počítače, médiá, mobily. Deti na ceste - stať sa čitateľom natrvalo - potrebujú pomocnú ruku, potrebujú spoločníka, ktorý ich fantazijným svetom kníh povedie bez mentorstva a hravo.

Cieľom súťaže je priviesť deti k čítaniu hodnotnej detskej literatúry, k rozhovorom o prečítanom, k tvorivým aktivitám v školách, knižniciach, ale i v rodinách. Žiaci si takto rozvíjajú predstavivosť, slovnú zásobu, lásku k materinskej reči.

Súťaží sa prostredníctvom súťažného zošita, ktorý obsahuje osem súťažných otázok s dvoma úlohami – návodmi na hravé a kreatívne čítanie. Osmijanko prichádza z rozprávky a jeho rozprávkové srdce je plné básničiek, povedačiek, hádaniek, povestí, bájok, rozprávok a napínavých aj humorných príbehov, ktoré zjemňujú detskú dušu a rozvíjajú emocionálno-estetické cítenie u detí.